vendredi, décembre 15, 2006

La serre de Sainte-Geneviève-des-Bois (1/2)


la serre du Donjon : édifice qui fut construit en 1979 à partir d'un modèle canadien de Toronto (Elle demeure unique en France).
(Photos prisent en Septembre/Octobre/Novembre)

The greenhouse of Sainte-Geneviève-des-Bois (1/2)
the greenhouse of the Keep: building which was built in 1979 starting from a Canadian model of Toronto (It remains unique in France).
(Photographs snuff in September/October/November)

25 commentaires:

Kate a dit…

Thank you for showing us these wonderful photos; I love greenhouses and conservatories. Lightens the soul!

isa a dit…

Nice progression of light and dark skies. The building is beautiful and I'm surprised it is inspired by one from Toronto, because it reminds me of some places in Paris, as well...
And thanks, I just learned a new French word (la serre= the greenhouse).

Chad Oneil Myers a dit…

Good images.

Anonyme a dit…

Quel ciel, quelle perspective, quel jolie serre!

Unknown a dit…

What an awesome place to visit. The colors of the sky and the yard in the top photos are gorgeous.

Olivier, today I am honoring your suggestion for the winner of your "name the sculpture" post to have their own contest. Maybe you will win mine :)

alice a dit…

Cette serre ressemble vraiment beaucoup à celle de Kew gardens à Londres...et tes photos la mettent tellement bien en valeur, c'est magnifique! Passe un bon weekend, Olivier.

pupupidu a dit…

Super tes photos!!
Ah... j'adore la France!!
Je t'invite à visiter mes blogs...

Ioanna a dit…

Lovely photos, lovely place! I have to visit in soon!

Reflex a dit…

J'aime particulièrement les premières photos avec ce ciel au dégradé multicolore :)

JaamZIN a dit…

this place looks wonderful and reminds me of the XIXth Century with this garden and lights. Very nice

~tanty~ a dit…

Interesting building! Love your photos!

Cheltenhamdailyphoto a dit…

Great set of pics as usual. Also your comments are helping me enormously in refreshing my french language! J'etais etudiante a l'universite pour etudier les langues francais et espagnol, mais il y a quelques annees maintenant! Merci a vous.

Kim a dit…

Olivier, Un moment j'ai cru que je voyais le Conservatoire de San Francisco de Fleurs! (Il est formé un peu différemment, mais est suggéré par cela). Quel soir beau vous avez capturé ici! Je sais qu'Eric veut que nous se conservions à juste une photo par jour et je peux voir pourquoi vous pourriez avoir un choix de temps difficiles lequel de ces beautés relever pour la vue. Juste superbe! Les couleurs sont magiques. Je veux être là!
-Kim

Anonyme a dit…

Jolies couleurs, sur la 2ème photo on dirait que les fleurs sont plutôt dans le ciel que sur terre.

Anonyme a dit…

a fascinating structure epsecially beautiful with the golden sky!

Anonyme a dit…

very nice, as usual. your photos are awesome!
-erin
http://runaroundparis.blogspot.com

Unknown a dit…

From yet another American Francophile, merci. J'aime beaucoup vos photos and les histoires de votre ville.
A bientot.

Matthieu a dit…

Les photos de la serre sont en effet très belles. J'apprécie les couleurs du ciel à l'aube et les lumières réfléchies par la verrière. Bon weekend à toi et à ton ourson super stat.

photowannabe a dit…

Oliver, these are lovely pictures of the Greenhouse. It is reminicient of the San Francisco Conservatory of Flowers.
Have a nice weekend, Oliver

Edulabbe a dit…

Wow! That's a huge greenhouse!
And 240.000 are many plants. I wonder how much money you spend in Evry on decoration!

Greetings from Chile

Unknown a dit…

what a beautiful series of pictures. the sky is so lovely.

Jazzy a dit…

ooo i love greenhouses, i've visited quite a few botanical gardens and this one looks like one i want to visit one day =)

great photos, i like the colours =)

JOAN GONZÁLEZ_MIRATGES a dit…

buenas fotos nocturnas.

salut joan

Chamamy a dit…

De belles transparences,j'aime beaucoup celles qui se dessinent à cotre jour sur des cieux irisés :)

Ame a dit…

Beautiful shots Olivier...Sigh~I'm feeling very French-challenge! LOL! ;-)